Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

BERGADUH DALAM "GAME", LELAKI INI SERANG MUSUHNYA DI DUNIA NYATA

 

     Pada bulan Jun 2024 yang lalu, seorang lelaki telah menaiki pesawat penerbangan dari New Jersey ke Florida hanya semata-mata untuk menyerang musuhnya di dalam permainan video. Lelaki yang dimaksudkan ini dikenal pasti sebagai Edward Kang, 20 tahun.

     Berdasarkan laporan media, Edward telah menaiki pesawat dari Lapangan Terbang Antarabangsa Newark Liberty sebelum mendarat di Lapangan Terbang Jacksonville. Sesudah itu, dia telah mendaftar masuk ke dalam sebuah hotel dan kemudian pergi membeli tukul serta lampu suluh di kedai perkakasan.

     Edward telah pergi ke rumah mangsa dengan berpakaian serba hitam selain memakai topeng penutup muka dan sarung tangan. Mangsa sasaran Edward yang tidak didedahkan identiti itu adalah salah seorang pemain dalam permainan video ArcheAge. Difahamkan Edward tidak berpuas hati dengan mangsa gara-gara pertelingkahan antara mereka yang berlaku dalam permainan video tersebut.

     Bapa tiri mangsa terjaga daripada tidur setelah terdengar bunyi jeritan anak tirinya di rumah mereka itu yang meminta pertolongan. Dia bergegas bangun untuk melakukan pemeriksaan sebelum mendapati mangsa sedang bergelut dengan Edward yang memegang tukul. Mangsa seterusnya dibantu oleh bapa tirinya untuk menahan Edward hingga ketibaan pihak polis bagi proses selanjutnya.

     Mangsa yang dalam keadaan berlumuran darah dilaporkan cedera teruk di bahagian kepala akan tetapi kecederaan tersebut tidak mengancam nyawa. Sementara itu, Edward yang bakal berdepan dengan pertuduhan melakukan cubaan membunuh sempat bertanya kepada pihak polis tentang tempoh pemenjaraan atas kesalahan jenayah yang dia telah lakukan. Jawapan yang Edward terima, dia akan dipenjarakan untuk satu tempoh yang lama sebelum dia dapat bermain permainna video semula.


Catat Ulasan for "BERGADUH DALAM "GAME", LELAKI INI SERANG MUSUHNYA DI DUNIA NYATA"